فیلتر دمیستر کمپرسور یکی از قطعاتی است که وظیفه مهمی را در این ماشین آلات به عهده دارد. به طور کلی در یک کمپرسور انواع و اقسام قطعات کمپرسور از جمله فیلترها در انواع مختلف به کار برده شده است. هرکدام از انواع مختلف فیلترهای مورد استفاده در کمپرسور کاربرد و وظیفه خاص خود را دارند.

فیلتر دمیستر کمپرسور چیست؟

فیلتر دمیستر کمپرسور یکی از انواع فیلترهای مورد استفاده در کمپرسور است؛ این فیلتر جدا کننده قطرات نیز نامیده می شود! علت این نامگذاری به وظیفه فیلتر دمیستر بر می گردد. وظیفه و کاربرد فیلتر دمیستر کمپرسور جداسازی قطرات مایع از محیط های گازی است که در حال جریان هستند.

در واقع از فیلتر دمیستر برای صافی و فیلتر کردن گاز در حال جریان استفاده می شود. به هنگام دفع شدید گاز مایع، دمیستر به عنوان پیش جدا کننده عمل خواهد کرد.

کارکرد فیلتر دمیستر کمپرسور

اما چگونه فیلتر دمیستر کمپرسور باعث جدایی قطرات مایع از گاز در حال جریان می شود؟! در جواب به این سوال باید بگوییم هنگامی که گاز مایع به شدت زیادی آلودگی دارد، فیلتر دمیستر کمپرسور در نقش یک جدا کننده ظاهر شده و تا حد قابل تشخیصی مواد جامد را از مایع جدا خواهد کرد.

توجه داشته باشید که فیلتر دمیستر کمپرسور حساسیت بسیار زیادی نسبت تغییر در شرایط کار اعم از تغییر فشار و یا میزان جریان حجمی دارد.

 

همچنین بخوانید درباره ...
میکرو فیلتر کمپرسور چیست؟

 

مشخصات فیلتر Demister کمپرسور

  • فیلتر های دمیستری که در ایران به فروش می رسند وارداتی بوده و یا تمام بخش های آن از جمله نمد تصفیه فایبرگلاس ، واشر لاستیکی ، چسب که دارای پایداری بالایی در برابر انواع برودتی و روغن برودتی هستند نیز وارداتی می باشند.
  • شاخص های فنی این فیلترها در حد شاخص های بروز بین الملل می باشد.
  • فیلتر دمیستر اینگرسولرند دارای گواهی ISO 9001 می باشد.

فیلتر دمیستر در مخزن تحت فشار چیست؟

دمیستر دستگاهی است که اغلب بر روی مخازن جدا کننده بخار – مایع نصب می شود تا حذف قطرات مایع در جریان بخار را افزایش دهد. دمیسترها می توانند با کاهش حجم و هزینه مربوط به تجهیزات جداکننده، زمان مانده مورد نیاز برای جداسازی اندازه قطرات مایع را نیز کاهش دهند.

فیلتر دمیستر

دمیستر پد چیست؟

پد دمیستر نیز در نقش فیلتر دمیستر ظاهر می شود با ای تفاوت که این پد قادر خواهد بود تا ذرات مایع ا در اندازه میکرون نیز از بخار در حال جریان جدا کند.

اغلب فیلترهای دمیستر که در کمپرسورها مورد استفاده قرار میگیرند نمیتوانند ذرات مایع ریز را از جریان بخار جدا کنند؛ در نتیجه تبخیر می شوند و بر روی پروانه های کمپرسور ایجاد رسوب جامد می کنند. پد های دمیستر با توجه به ساختاری که دارند می توانند کوچکترین ذرات مایع را جذب و از بخار در حال جریان جدا کنند و مانع ایجاد رسوب جامد بر روی پروانه ها شوند.

 

همچنین بخوانید درباره ...
بررسی کاربردها و کارایی فیلتر کمپرسور اویل فری

 

دمیستر پد ها چگونه کار می کنند؟

پدهای دمیستر با ادغام قطرات مایع کوچکتر و با مسدود کردن مسیر آنها کار می کنند. انسداد مسیر باعث افزایش برخورد بین قطرات مایع می شود. بیشتر این قطرات به هم میچسبند و قطرات بزرگ تری را تشکیل می دهند که برای بالا آمدن با جریان گاز بسیار سنگین هستند.

فیلتر دمیستر

بنابراین قطرات مایع بزرگتر در حوضچه مایع پایین می ریزد. جریان گاز تحت تأثیر انسداد مسیر قرار نمی گیرد و از خروجی بخار بالایی خارج می شود. انسداد در مسیر قطرات مایع را می توان با انواع هندسه به دست آورد. پد دمیستر ممکن است یک ترکیب کننده از نوع مشبک، بسته پره یا ساختار دیگری باشد که برای انباشته شدن مه به قطرات به اندازه کافی سنگین است تا از جریان بخار جدا شود.

 

همچنین بخوانید درباره ...
آشنایی با فیلتر سپراتور کمپرسور و انواع آن

 

خصوصیات و مزایای دمیستر پد هواپایا تامین

  • نصب آسان
  • راندمان جداسازی بالا
  • افت فشار پایین
  • سازگاری با فرایندهای مختلف
  • بدون هزینه تعمیر و نگهداری
  • عمر سرویس دهی طولانی

جستجوی مرتبط کاربران