• به وبسایت هواپایا تامین خوش آمدید
  • 021-44375714
  • گواهی شده
    ISO 9001: 2009
  • ارائه دهنده پیشرو
    راه حل های صنعتی
  • گواهی شده
    ISO 9001: 2009
  • ارائه دهنده پیشرو
    راه حل های صنعتی

کمپرسور گریز از مرکز

صفحه اصلی کمپرسور گریز از مرکز

کمپرسور گریز از مرکز از انواع توربو کمپرسور  یا کمپرسور پویا با طراحی دورانی می باشد. بر عکس  کمپرسور های انتقالی که عموما به صورت جریان ثابت عمل می کنند، کمپرسور گریز از مرکز با فشار ثابت کار کرده و روند کاری تحت تأثیر شرایط خارجی مثل تغییرات دمای هوای ورودی قرار می گیرد.

کمپرسور گریز از مرکز

از کمپرسور گریز از مرکز چه می دانید؟

کمپرسور گریز از مرکز از نوع پویا است، بدین معنی که فشرده سازی از طریق تبدیل انرژی جنبشی به انرژی ایستا انجام می شود. مشخصه اصلی کمپرسور های گریز از مرکز این است که روند کار به وسیله جریان ولتاژ در واحد تعیین می شود. در این دستگاه ورودی به شکل محوری، طول مناسب لوله برای روان کردن جریان گاز به داخل مدخل پروانه اول کار می کند.

 

طراحی کمپرسور گریز از مرکز و نحوه کارکرد آن

در طراحی کمپرسور گریز از مرکز، این سیستم هوا به وسیله پره هایی که بر یک محور سوار بوده و شکل دورانی به مرکز یک پروانه حال چرخش کشیده می شود و توسط نیروی گریز از مرکز به سمت مرکز رانده می شود. این حرکت دورانی هوا منجر به افزایش فشار و تولید انرژی جنبشی می گردد. قبل از هدایت هوا به مرکز پروانه ، انرژی جنبشی نیز با عبور از دیفیوزر و ولت به فشار تبدیل می شود. هر مرحله بخشی از افزایش فشار کلی واحد کمپرسور را تشکیل می دهد. بسته به فشار مورد نیاز برای برنامه اجرایی، می توان تعدادی از این مراحل را به صورت سری باز آرایی کرد تا فشار بیشتری حاصل شود. این نوع کاربرد چند مرحله ای اغلب در صنایع نفت و گاز و فرآیند های مربوطه مورد استفاده قرار می گیرد. متناوباً، در تصفیه خانه های فاضلاب، از کاربردهای کم فشار و یا تک مرحله ای برای دستیابی به نسبت فشار مورد نظر استفاده می شود.

 

در پیکربندی های مدرن کمپرسور گریز از مرکز، از موتورهای الکتریکی با سرعت بسیار بالا برای رانش پروانه ها استفاده می شود. این امر منجر به تولید یک کمپرسور فشرده تر و بدون جعبه دنده و سیستم روغن کاری شده است، بنابراین آن را بدون روغن و مناسب برای کاربردهایی که به 100 درصد هوای بدون روغن نیاز دارند مناسب می کند.

 

کمپرسور گریز از مرکز برای فشرده سازی هوا و در کاربردهای جداسازی هوا نیز استفاده می شود. در بخش جداسازی، نیتروژن و اکسیژن از هوای فشرده جدا می شوند که منجر به تولید هوا، نیتروژن و اکسیژن یافت می شوند. فشرده سازی هوا یا نیتروژن معمولاً الزامات خاصی را روی اتصالات نمی گذارد، زیرا گاز فشرده غیر سمی است. بنابراین میزان نشت کاملاً بر اساس ملاحظات اقتصادی است. ماشین ها یا از پره های راهنمای ورودی قابل تنظیم یا کنترل سرعت برای انطباق با شرایط فرآیند مورد نیاز استفاده می کنند. در همه برنامه ها، آزاد نگه داشتن فرآورده نفت گاز از اهمیت زیادی برخوردار است کمپرسور های نیتروژن علاوه بر جداسازی هوا، در کاربردهای LNG در مقیاس کوچک تر نیز مورد استفاده قرار می گیرند، جایی که نیتروژن به عنوان تبرید در یک چرخه معکوس استفاده می شود. به عبارت دیگر، نیتروژن از طریق توربو اکسپاندرها فشرده، سرد و منبسط می شود تا به دمای پایین لازم برای مایع سازی گاز طبیعی برسد.

 

مکانیزم حرکت در کمپرسور گریز از مرکز

برای کمپرسور ورودی دورانی، یک لوله مناسب و پره های هدایت کننده، گاز را قبل از اینکه خم 90 درجه جریان را به داخل بخش پروانه ای بکشاند، به سمت مرکز واحد هدایت می کنند. در کمپرسور گریز از مرکز چند مرحله ای، از کانال برگشت دورانی پره ای جهت روان سازی جریان گاز قبل از خم شدن 90 درجه در بخش پروانه ای بعدی استفاده می شود. پروانه به دور شفت چرخیده ​​و وسیله ای است که به وسیله آن انرژی به گاز منتقل می شود. گاز وارد بخش پروانه می شود و یک بار دیگر 90 درجه چرخش می کند تا در نتیجه جریان دورانی از مرکز پروانه به قطر خارجی می رسد.

 

علاوه بر این، گاز با پره های دورانی در پروانه برخورد می کند. این تیغه ها در اثر چرخش گریز از مرکز، گاز را با حرکت دایره ای و در نتیجه افزایش فشار استاتیک (فشرده سازی) تحت فشار قرار می دهند. با خروج از پروانه، جریان دارای دو مولفه سرعت است: اولی در جهت دورانی VR  است و دومی در جهت مماس VT  است. سپس گاز با سرعت بالا وارد دیفیوزر می شود. دیفیوزر یک گذر با حالت دورانی است که تقریباً با عرض تیغه پروانه برابری می کند. ناحیه دورانی منبسط  شده و انتشار جریان مطلوبی را فراهم می کند. سپس وارد پیچ برگشت می شود که در این حالت گاز بیشترین افزایش فشار استاتیک را برای مرحله گریز از مرکز بدست آورده است. پیچ برگشت یک گذرگاه 180 درجه ای است که اغلب تا حدی با دیفیوزر مرحله بالادست و تا حدی با پره های راهنمای مرحله پایین دست یکپارچه است. عملکرد کمپرسور گریز از مرکز اغلب از طریق انحنا کمپرسور در مقابل انحنا جریان و توان در مقابل جریان ارزیابی می شود.

 

همچنین بخوانید درباره ...
برندهای کمپرسور هوا

 

مشتریان گرامی می توانند با مراجعه به وب سایت مجموعه هواپایا تامین، از آخرین اطلاعات درباره فروش و خدمات کمپرسور گریز از مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما بهره مند شده و همچنین برای خرید کمپرسور گریز از مرکز و رویت قیمت محصولات و خدمات و اطمینان از نحوه نصب و راه اندازی و ضمانت محصول کسب اطلاع نمایند.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم