مشاوره

 در ادامه این مقاله می خوانیم که کمپرسور سانتریفیوژ چند مرحله ای چیست و برای انجام چه فعالیت هایی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می ‌خواهیم مطالبی را در مورد مزایای کمپرسور سانتریفیوژ چند مرحله ای، کمپرسور سانتریفیوژ چند مرحله ای اینگرسولرند و کمپرسور سانتریفیوژ چند مرحله ای اطلس کوپکو ارائه دهیم و با این وسیله پر کاربرد و بسیار خوب ، بیشتر آشنا شویم.

 

کمپرسور سانتریفیوژ چند مرحله ای

 

کمپرسور سانتریفیوژ چند مرحله ای چیست؟؟

امروزه یکی از پر کاربرد ترین و پر مصرف ترین کمپرسور ها برای ایجاد چیلر های تراکمی، این نوع کمپرسور ها می باشند که دارای کاربرد و مزایای بسیار زیادی برای انجام فعالیت های مختلف هستند.

همچنین، ایجاد فشار و تراکم در این نوع کمپرسور به انرژی جنبشی وابسته می باشد. به عبارت دیگر می توان گفت، ایجاد تراکم و تولید فشار در این مدل کمپرسور ها با توجه به میزان سرعت و انرژی جنبشی و حرکتی آن ها می باشد.

 

این نوع کمپرسور ها دارای کارکرد های متفاوتی می باشند که از مهم ترین آن می‌ توان به سرعت بخشیدن به سیال ها و مایعات توسط روتور ها اشاره کرد. انجام این کار اینگونه است که روتور ها به سیال ها سرعت می بخشند و باعث می ‌شوند این انرژی جنبشی به فشار تبدیل شود. علاوه بر این می توان گفت، راندمان این نوع کمپرسور به گونه ای است که با سرعت آن رابطه مستقیم دارد و برای اینکه بازدهی بیشتری داشته باشد، سرعت آن نیز باید بیشتر باشد.

 

همچنین بخوانید درباره ...
انواع کمپرسور سانتریفیوژ

 

از طرف دیگر می توان گفت، سرعت این کمپرسور ها با توجه به ظرفیت شان در نظر گرفته شده است؛ یعنی هر چقدر ظرفیت و ابعاد آن ها بیشتر باشد، سرعت شان نیز بیشتر خواهد بود و برعکس. این کمپرسور ها به دلیل اینکه از چند پروانه برای تولید و ایجاد فشار و تراکم استفاده می کنند، به کمپرسور سانتریفیوژ چند مرحله ای معروف هستند.

علاوه بر این می توان گفت کمپرسور سانتریفیوژ اینگرسولرند و کمپرسور سانتریفیوژ اطلس کوپکو هم به عنوان یکی از برترین کمپرسور ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این دو نوع کمپرسور هم به دلیل اینکه از چندین پروانه برای ایجاد و تولید فشار استفاده می کنند، به عنوان کمپرسور های چند مرحله ‌ای شناخته می شوند.

 کمپرسور سانتریفیوژ چند مرحله ای اینگرسولرند یکی از وسایلی است که دارای پیشرفت بسیار زیادی در ساخت و تولید می باشد و این پیشرفت باعث دوام این برند شده است. علاوه بر این می توان گفت این نوع کمپرسور دارای قطعات و اجزایی می باشد که هیچ گونه ناهماهنگی بین آن ها وجود ندارد و باعث شده این وسیله نقش های بسیاری در اقتصاد و فرآیند های مختلف داشته باشد.

کمپرسور سانتریفیوژ چند مرحله ای

مزایای کمپرسور سانتریفیوژ چند مرحله ای:

یکی از مهم ‌ترین ویژگی ها و مزایای این نوع کمپرسور ها این است که دارای مصرف انرژی بسیار کمی نسبت به انواع دیگر کمپرسور ها می باشد. اما می‌ توان گفت این نوع کمپرسور نمی تواند در یک مرحله به فشارهای بسیار بالا برسد.

یکی دیگر از برند های این نوع کمپرسور، کمپرسور سانتریفیوژ چند مرحله ای اطلس کوپکو می باشد. این نوع کمپرسور می تواند در چندین مرحله فشار لازم برای انجام کار های مختلف را تولید کند.

 از طرف دیگر می توان گفت روغن کاری صحیح، نگهداری و مراقبت از این کمپرسور در طول عمر مفید آن می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و باعث عملکرد و کارایی بهتر آن شود. همچنین روغن موجود در این کمپرسور می ‌تواند از خوردگی و کهنگی این دستگاه جلوگیری کند.

از مهم ترین کاربرد ها و مزایای کمپرسور سانتریفیوژ چند مرحله ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این وسیله می تواند به عنوان بهترین گزینه برای مقیاس های بزرگ و انجام فعالیت های بیشتر باشد.
  • روغن موجود در این وسیله می تواند باعث جذب گرمای قطعات شود و از ساییدگی آن ها جلوگیری کند.
  • این وسایل دارای قطعات و اجزای بسیار پیشرفته می باشند که مصرف انرژی آن ها نسبت به انواع دیگر کمپرسور کمتر است.
  • داشتن لرزش کمتر
  • داشتن ساختاری ساده و فشرده و برخورداری از ظرفیت بسیار بالا
همچنین بخوانید درباره ...
اجزای کمپرسور سانتریفیوژ را بهتر بشناسید!

 

علاوه بر این مواردی که بیان کردیم، این نوع کمپرسور دارای مزایا و کاربرد های دیگری می باشد که افراد هنگام خرید باید تمام آن ها را در نظر بگیرند تا این وسیله را با بهترین برند و کیفیت خریداری کنند.

همچنین می توان گفت این وسیله به دلیل اینکه بر اساس تکنولوژی پیشرفته و بسیار خوب تولید و طراحی می شود، دارای قطعات و اجزای کمیاب می باشد. علاوه بر قطعات و اجزای کمیاب، می توان گفت متخصص و تعمیر کاران این وسیله نیز بسیار کم هستند؛ چرا که این کمپرسور ها نیاز به تعمیر کاران مسلط و حرفه ای دارند.

یکی از نکات بسیار مهم در خرید این کمپرسور ها این است که افراد باید علاوه بر توجه به جنس و کیفیت، به مدت زمان گارانتی آن ها توجه داشته باشند و از خدمات پس از فروش شان به خوبی بهره‌ مند شوند.

کمپرسور سانتریفیوژ چند مرحله ای

 

روش خرید کمپرسور سانتریفیوژ چند مرحله ای:

یکی از نکات بسیار مهم در خرید این وسایل این است که افراد باید علاوه بر توجه به برند و مارک آن ها، به اندازه و ظرفیت، مزایا و کاربرد ها، جنس و کیفیت آن ها توجه بسیاری داشته باشند تا بتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند برای انجام فعالیت های مورد نیاز خود آن ها را به کار بگیرند.

خلاصه اینکه این نوع کمپرسور دارای مزایای بسیار زیادی بود که در بالا به آن ها اشاره کردیم و به بررسی روش های خرید این وسیله پرداختیم تا افراد بتوانند به راحتی برای انجام کار های خود آن را خریداری کنند و از خدمات پس از فروش آن بهره مند شوند.