از کدام روغن کمپرسور اینگرسولرند استفاده کنیم؟ همانطور که می دانید برند اینگرسولرند یک برند معروف در حوزه کمپرسور می باشد . کمپرسور های این برند در انواع مختلف و با کاربردهای مختلفی وجود دارند . کمپرسورهای اینگرسولرند هم می توانند با روغن کار کنند و هم بدون روغن! یا به عبارتی دو دسته کمپرسورهای اینگرسولرند روغنی و بدون روغن را در این برند مشاهده میکنیم . روغن کمپرسور اینگرسولرند این برند مربوط به شرکت اینگرسولرند، یک شرکت آمریکایی و ایرلندی می باشد که از سال ۱۹۰۵ میلادی در حوزه صنعت کمپرسور فعالیت می‌کند و از برندهای معروف و شناخته شده در جهان است . این شرکت را با داشتن بیش از ۶ هزار کارمند می تواند به عنوان بزرگترین شرکت بین المللی در زمینه تولید و خدمات کمپرسور در جهان معرفی کرد .

اصلی ترین اهداف و فعالیت های شرکت اینگرسولرند در زمینه تولید انواع کمپرسورهای اینگرسولرند و روغن کمپرسور اینگرسولرند میباشد . ما در ادامه می خواهیم روغن پایه مورد استفاده در کمپرسورهای اینگرسولرند را برای شما معرفی کنیم تا به هنگام خرید روغن کمپرسور اینگرسولرند بتوانید بهترین نوع از آن را تهیه کنید .

 

روغن سنتتیک مناسب برای کمپرسورهای اینگرسولرند

اگر به دنبال مناسب ترین روغن کمپرسور اینگرسولرند هستید، می توانیم روغن های کمپرسورها با پایه سنتتیک را به شما معرفی کنیم . روغن های سنتتیک که بهترین انتخاب برای روغن کمپرسور اینگرسولرند شما می باشند بر پایه پلی آلفا الفین و پلی آلکالین گلایکول هستند.

روغن سنتتیک از آنجایی که خاصیت بخصوصی برای روانکاری کمپرسور دارد مناسب برای کمپرسورهای اینگرسولرند ای می باشد که در دماهای بالا و شرایط سخت کاربرد دارند .

روغن کمپرسور اینگرسولرند

ویژگی روغن سنتتیک مورد استفاده در کمپرسورهای اینگرسولرند

اگر می خواهید از سنتتیک برای روغن کمپرسور اینگرسولرند خود استفاده کنید باید از ویژگی‌ها و مزیت‌های آن نیز با خبر باشید . بارزترین ویژگی و مزیت این روغن ها این است که در مقابل اکسیداسیون و زنگ‌زدگی از مقاومت بالایی برخوردار هستند. همچنین روغن های سنتتیک که در روغن کمپرسور اینگرسولرند استفاده می‌شوند شاخص گرانروی بالایی نیز دارند.

بالا بردن زمان تعویض روغن کمپرسور اینگرسولرند و همچنین بالا بردن بازده کمپرسور از جمله مزیت ها و ویژگی‌های این روغن است. اگر روغن سنتتیک را به‌عنوان روغن کمپرسور اینگرسولرند خود استفاده کنید می توانید کارکرد آن را تا ۸۰۰۰ ساعت نیز افزایش دهید. افزایش عمر فیلتر و افزایش عمر تعویض و سرویس فیلتر نیز به دلیل خاصیت ضد گرفتگی روغن سنتتیک میباشد .

 

همچنین بخوانید درباره ...
مشخصات فنی کمپرسور اینگرسولرند 750

 

قیمت روغن کمپرسور اینگرسولرند

قیمت روغن سنتتیک می‌تواند با سایر روغن های موجود در بازار متفاوت و کمی بالاتر باشد . شما اگر به دنبال مناسب ترین روغن کمپرسور اینگرسولرند هستید بایستی بدانید که روغنهای موجود حدوداً بین لیتری ۴ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان نیز در بازار موجود هستند و باید بگوییم که گرانی این روغن به دلیل مزیت های بسیار عالی میباشد .

روغن کمپرسور اینگرسولرند

روغن کمپرسور اینگرسولرند معدنی باشد یا سنتتیک؟

شاید اگر سری به بازار روغن کمپرسور زده باشید همواره نام روغن های معدنی به گوشتون خورده باشد . اگر چه روغن معدنی در روغن کمپرسور اینگرسولرند روانکاری بهتری دارد و شاید از نظر قیمتی نیز مناسب تر باشد اما بسیاری از خصوصیت های سنتتیک که در بالا به آن اشاره کردیم را ندارد. همانطور که گفتیم از از سنتتیک به‌عنوان روغن کمپرسور اینگرسولرند خود استفاده کنید این روغن شامل عمر بیشتری خواهد شد ، خنک‌کاری بهتری را ایجاد خواهد کرد و کارکرد کمپرسور شما را بهینه میکند .

در واقع همین خصوصیات، سنتتیک را به عنوان روغن کمپرسور اینگرسولرند گران تر و با قیمت بیشتری در بازار موجود کرده است . به این نکته توجه داشته باشید که هر روغنی را برای روغن کمپرسور اینگرسولرند خود تهیه کردید بررسی کنید که آیا روغن به هنگام کار کف میکند یا خیر چرا که اگر روغن کمپرسور اینگرسولرند شما کف کند به این معنی است که روغن کیفیت لازم را نداشته و نمی تواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

 

همچنین بخوانید درباره ...
کمپرسور اینگرسولرند 900 و هر آنچه باید بدانید

 

مناسب ترین روغن کمپرسور اینگرسولرند چیست ؟

بهتر است درون کمپرسورهای ااینگرسولرند چه روغن ریخته شود ؟ در مبحث روغن کمپرسور اینگرسولرند چنانچه موضوع ویسکوزیته موردبحث باشد باید بگوییم که دو ویسکوزیته با ایزو ۴۶ و ایزو ۶۸ به ترتیب مناسب برای مناطق گرم و سرد هستند .

ویسکوزیته روغن مناسب برای کمپرسورهای پیستونی اینگرسولرند است که شامل موارد زیر می باشد. ویسکوزیته با ایزو ۱۵۰ و ویسکوزیته با ایزو ۱۰۰ مناسب برای کمپرسورهای پیستونی اینگرسولرند هستند .

توجه داشته باشید که در انتخاب کردن مناسب ترین روغن کمپرسور اینگرسولرند به خصوص در مدل اسکرو این کمپرسورها نمی توانیم انتخاب را تنها با بررسی ویسکوزیته انجام دهیم بلکه می بایست تمامی پارامترها شامل نوع معدنی بودن و یا سنتتیک بودن روغن را نیز در نظر داشته باشیم .

بطور کلی از روغن های مختلفی در کمپرسورهای این جلسه بلند استفاده می شود این روغن ها با ویسکوزیته های مختلف شامل روغن های کمپرسور ، موتور ویرگول روغن های کمپرسور تبریدی و توربین از برند اینگرسولرند هستند . مهمترین چیزی که در انتخاب مناسب ترین روغن کمپرسور اینگرسولرند می بایست به آن توجه کنید ویژگی های آن روغن در کنار نوع کمپرسور و کارایی است که روغن برای آن کمپرسور خواهد داشت

 

همچنین بخوانید درباره ...
بررسی و معرفی انواع مدل فیلتر هوا کمپرسور اینگرسولرند