نام دیگر انواع کمپرسور سانتریفیوژ، کمپرسور گریز از مرکز یا کمپرسورهای دینامیکی است که کار اصلی آنها تولید کردن مداوم هوای فشرده می باشد. انواع کمپرسور سانتریفیوژ با کمک چرخیدن یک پروانه می توانند فشرده سازی هوا را انجام دهند و به این وسیله انرژی که نیاز است را تامین کنند.

 

بررسی انواع کمپرسورهای سانتریفیوژ

انواع کمپرسور سانتریفیوژ بر اساس تعداد پروانه ها و سایر ویژگی هایشان و همچنین موارد استفاده، به چند دسته تقسیم می گردند که به آنها اشاره می کنیم.

 

کمپرسور سانتریفیوژ تک مرحله ای:

داخل این نوع کمپرسور، برای عمل فشرده کردن هوا فقط از یک عدد پروانه استفاده شده است. این نوع کمپرسور نحوه عملکرد بسیار ساده ای دارد و طراحی آن آسان بوده است. در مواقعی که به فشار تقریبا متوسط و حجم هوای زیاد بالاخص در صنایع پرمصرف کارایی دارد.

کمپرسور سانتریفیوژ دو و چند مرحله ای:

این نوع کمپرسورها در چندین مرحله هوا را فشرده می کنند و در میان هر کدام از مراحل فشرده کردن هوا، گازها از داخل یک مبدل حرارتی رد می شوند و در نتیجه خنک می گردند. با خنک شدن هوا حجم عملیات فشرده سازی کم می شود و کار سریع‌تر پیش می رود.

کمپرسورهای سانتریفیوژ چند مرحله ای:

این نوع از انواع کمپرسور سانتریفیوژ، با کمک لحاظ کردن مقدار جریان، در بین یک پروانه تا ده عدد از آن، برای فشرده سازی هوا استفاده می شود.

کمپرسور

کمپرسور

به عنوان اولین برتری، میزان بازدهی و بهره وری بالاتر را می توان در نظر گرفت.کمپرسور‌های دو مرحله ای برای فرآیند فشرده سازی هوا، کار کمتری نسبت به کمپرسور‌های چند مرحله ای انجام می دهند پس می توان با قاطعیت عنوان کرد که در نمونه های چند مرحله ای هزینه های ساختاری و عملیاتی پایین خواهد آمد.

قابل اطمینان بودن این کمپرسور ها از مزیت های دیگر آن است زیرا در بین مرحله فشرده سازی دو مرحله ای، گرمای کمتری بوجود می آید و مجددا بازدهی کمپرسور بالا میرود.

کم شدن رطوبت هم مزیت دیگر کمپرسور چند مرحله ای می‌باشد. زیرا می دانیم که رطوبت کمتر مربوط به هوای سردتر است و این رطوبت در فشرده سازی هوا می تواند قطعات را خیلی سریع پوسیده و فرسوده کند و این کمپرسورهای چند مرحله ای رطوبت بسیار پایینی دارند.

نمایی از کمپرسور سانتریفیوژ

نمایی از کمپرسور سانتریفیوژ

 

از مزیت دیگر کمپرسور سانتریفیوژ این است که در پروژه هایی که احتمال  نشت روغن وجود داشته باشد از کمپرسور سانتریفیوژ استفاده می شود.

 

کاربرد انواع کمپرسور های سانتریفیوژ

در کنار فواید بسیار، عیب بزرگ کمپرسور‌های چند مرحله ای، قیمت قابل توجه آنهاست که برای مصرف کننده حائز اهمیت می باشد. پس با در نظر گرفتن قیمت تمام شده می توانید از کمپرسور های تک مرحله ای یا دو مرحله ای استفاده کنید.

کمپرسور های چند مرحله ای هم از لحاظ سیستم پروانه ها مطمئن تر هستند و هم کارایی فراوانی نیز دارند و و برای تولید هوای فشرده در ظرفیت های زیاد گزینه مناسبی هستند. این نوع کمپرسور ها برای کارایی های بیشتر از دویست اسب بخار نیز کاربرد دارند و از این نوع کمپرسور در محیط های صنعتی استفاده می کنند. شاید دلیل ارزشمندی و قیمت بالای آنها نیز همین باشد.

 

بررسی انواع کمپرسور

بررسی انواع کمپرسور

 

در بررسی انواع کمپرسور‌های سانتریفیوژ دریافتیم که آنها در صنایع تولید و پالایش و تصفیه آب برای مصارفی مانند زهکشی فاضلاب و کشاورزی، و یا در ساخت دستگاه های آب پاش اضطراری ارگان های امدادی مانند آتش‌نشانی استفاده می شود. همچنین در پالایشگاه ها برای پمپ کردن نفت و فرآورده های نفتی کارایی دارد. در صنایع دیگر مانند تولید برق یا راه و ساختمان و صنایع شیمیایی و دارویی نیز استفاده می گردد. پس لازم است همچین وسیله پر‌مصرف و پر‌کاربردی با تحقیق و مطابق با کارایی و مصرف ما خریداری شود.

 

کمپرسور های +Polaris

سوال این نیست که ” کدام کمپرسور می تواند کار را انجام دهد؟ ” بسیاری می توانند آن عملکرد اساسی را انجام دهند! مهمتر این است که بدانید کدام کمپرسور حتی در سخت ترین حالت نیز به طور قابل اطمینان و طولانی مدت کار می کند؛ دانستن این که با مصرف بیشتر انرژی چه چیزی به طور موثر باعث صرفه جویی در هزینه می شود و زمان خرابی و مشکلات اضطراری را به حداقل می رساند.

سوال این است ” کدام کمپرسور بیشترین اهمیت را ارائه می دهد؟ ” وقتی سوال درستی می پرسید، پاسخ واضح است: FS-Elliott’s کمپرسورهای +Polaris نه تنها کار را انجام می دهند، بلکه کیفیت بالایی را ارائه می دهند. کارآیی و سهولت عملکرد این کمپرسورها باعث موفقیت بیشتر هر شغلی می شود.

 

چرا گریز از مرکز؟

آیرودینامیک کارآمد ، کمپرسورهای گریز از مرکز یا سانتریفویژ را برای انواع مختلف ایده آل می کند از کاربردهای صنعتی کمپرسورهای گریز از مرکز ظرفیت توسط انتقال انرژی از پروانه چرخان به هوا می تواند باشد. این کار با تنظیم پره های راهنمای ورودی – بسته به کاهش و باز شدن برای افزایش جریان کنترل می شود.

کمپرسورهای سانتریفوژ Polaris+ دارای طراحی ساده و م effectiveثر هستند. در ارائه عملکرد بدون مشکل از سایر کمپرسورها بهتر عمل می کند و کمترین هزینه مالکیت مالکان Polaris+ از موارد زیر لذت می برند:
• دارای استاندارد ISO 8573-1 Class 0 بدون روغن برای خلوص مطابقت دارد
استانداردهای دقیق
• تعمیر و نگهداری کم بدون قطعات پوشیده که نیاز به تعویض منظم دارند ،
نیاز به جایگزینی دوره ای و گران قیمت airend برطرف می شود.
• لرزش کم تا بدون نیاز به فونداسیون خاصی
• کنترل برتر از طریق انواع کنترل کننده گزینه های سیستم
• قابلیت اطمینان عالی در دوره های طولانی با حداقل تعمیر و نگهداری.