کسب اطلاعات در مورد قیمت کمپرسور بادی دیزلی با توجه به رشد روز افزون استفاده از این کمپرسورها از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم تا جزییات و اطلاعات مهمی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. البته پیش از بیان هر مطلبی، نیاز است تا بیشتر با کمپرسور باد دیزلی و ویژگی‌ها و مزایای آن آشنا شوید. امیدواریم با ارائه‌ی این مقاله بتوانیم ابهامات شما را در مورد کمپرسور باد دیزلی و قیمت آن برطرف نماییم.

کمپرسورهای هوا سهم عمده‌ای در تولید نیروی لازم برای فعالیت ابزارها و تجهیزات مختلف دارند. اکثر کمپرسورهای موجود در بازار از نوع برقی می‌باشند چراکه کمپرسورهای برقی، کاربردهای متنوع‌تری نسبت به سایر کمپرسورها دارند. اما در برخی از کاربری‌ها امکان دسترسی به منبع برق میسر نمی‌باشد. در اینگونه موارد، کمپرسورهای دیزلی به کمک ما خواهند آمد. در این مقاله قصد داریم تا درخصوص کمپرسور هوای دیزلی توضیحاتی مفید و جامع ارائه دهیم

با کمپرسور باد دیزلی بیشتر آشنا شوید

در سالیان دور توجه عموم مردم به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مثل انرژی باد خیلی کمتر بود. امروزه خوشبختانه فرهنگ استفاده از این انرژی‌ها به تدریج گسترش یافت و منابع تجدید پذیر، بخش قابل‌ توجهی از انرژی مورد نیاز انسان جهت مصارف گوناگون را تولید می‌کند. یکی از مهم‌ترین انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی باد می‌باشد. بهره‌گیری از ابزارهای بادی در سالیان اخیر رونق زیادی داشته و همین موضوع اهمیت این ابزارها را بالاتر برده است. از جمله مهم‌ترین ابزارهای بادی، کمپرسورهای بادی هستند.

کمپرسورهای بادی از مهم‌ترین و پرکاربردترین کمپرسورهای صنعتی محسوب می‌شوند و در شاخه‌های گوناگونی نظیر معدن، خودروسازی، صنایع دفاعی، پتروشیمی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. جالب است بدانید که حتی پمپ داخل آکواریوم‌های خانگی هم نوعی کمپرسور بادی محسوب می‌گردد زیرا با مکش و فشرده‌سازی هوا، آن را با فشار زیادی به بیرون انتقال می‌دهد. یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های کمپرسورهای بادی، کمپرسور بادی دیزلی است.

کمپرسورهای هوای دیزلی از سوخت‌های دیزلی مانند گازوئیل تغذیه می‌کنند و در دسته کمپرسورهای قابل حمل قرار دارند.

موتورهای دیزلی قادر به تولید گشتاور بسیار بالایی می‌باشند که همین امر باعث شده تا کمپرسورهای دیزلی برای کاربردهای سنگین صنعتی جزو برترین گزینه‌ها باشند.

عمده کاربرد کمپرسورهای دیزلی در صنعت ساخت و ساز و عمران می‌باشد. از ساخت ساختمان‌ها و برج‌ها گرفته تا حفاری، کمپرسورهای دیزلی پیشگام هستند.

کمپرسورهای بادی دیزلی بهترین کمپرسورها برای استفاده در مکان‌هایی است که به هر دلیلی امکان دسترسی به برق وجود ندارد. افزایش فشار توسط کمپرسورهای بادی دیزلی با کاهش حجم گاز به وقوع می‌پیوندد زیرا طبق رابطه معادله حالت گاز کامل یعنی PV=nRT که در آن P فشار، V حجم، n تعداد مول، T دما و R هم مقدار ثابت گازها است، فشار با حجم رابطه‌ی معکوس دارد. البته پروسه فشرده‌سازی در کمپرسورها معمولاً با افزایش دما همراه است و به همین خاطر از یک سرد کننده برای خنک کردن آن استفاده می‌کنند.

همچنین بخوانید درباره ...
نحوه محاسبه ظرفیت کمپرسور

چه عواملی بر قیمت کمپرسور بادی دیزلی تأثیرگذار هستند؟

شناخت عوامل تأثیرگذار بر قیمت و ارزش کمپرسور باد دیزلی برای انتخاب و خرید این کمپرسورها بسیار تأثیرگذار است. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

۱- ابعاد تانکر

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های کمپرسورهای بادی دیزلی، ابعاد تانکر آن می‌باشد. هرچه ابعاد تانکر کمپرسور فوق بیشتر باشد، توانایی بالاتری برای ذخیره هوا درون آن وجود دارد و طبیعتاً قیمت کمپرسور نیز بیشتر است. با زیاد بودن هوای ذخیره شده داخل کمپرسور به دلیل ابعاد بالای تانکر، این امکان وجود دارد که کمپرسور بدون روشن کردن مورد استفاده قرار بگیرد.

۲- میزان سر و صدا

کمپرسورها معمولاً وسایل پر سر و صدایی هستند بجز موارد خاصی از آن‌ها که در کاربردهایی نظیر پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند کمپرسور باد دندان‌‌پزشکی. کمپرسورهای باد دیزلی هم از این قاعده مستثنی نیستند اما میزان صداهای تولیدهای آن‌ها اندکی متفاوت است. قاعدتاً هرچه میزان صدای تولیدی توسط این کمپرسورها کمتر باشد، قیمتشان نیز پایین‌تر است.

۳- وزن تانکر

در زمان خرید کمپرسور باد همواره باید نسبت به وزن و قابلیت انتقال آن توجه ویژه‌ای داشت. هرچه وزن و ابعاد تانکر کمپرسورهای بادی دیزلی بیشتر باشد، قیمتشان نیز بالاتر است زیرا قابلیت نگه‌داری هوای بیشتری را دارند. لذا با توجه به کاربردهای موردنظرتان می‌توانید نوع وزن بالا یا وزن کم آن‌ها را انتخاب نمایید.

۴- تعداد خروجی‌ها

در کمپرسورهای معمولی بادی دیزلی موجود در بازار فقط امکان اتصال یک شلنگ به آن‌ها وجود دارد. به عبارتی دیگر این کمپرسورها صرفاً دارای یک خروجی هستند. با پیشرفت تکنولوژی هم‌اکنون کمپرسورهای بادی دیزلی ویژه‌ای روانه‌ی بازار گردیده که چندین شلنگ را می‌تواند به آن‌ها وصل کرد. لذا این کمپرسور قابلیت سرویس‌دهی همزمان به چندین کاربر دارد. شما می‌توانید با توجه به نیاز و کاربرد موردنظرتان نوع تک خروجی و یا چند خروجی آن‌ها را سفارش دهید.

۵- مقدار هوای خارج شده

مقدار هوای خارج شده در کمپرسورهای بادی دیزلی را توسط واحد CFM مشخص می‌کنند. CFM بیان‌گر خروج حجم یک مترمکعب هوا در مدت زمان یک دقیقه است. بالا بودن میزان CFM به معنایی بیشتر بودن مدت زمان استفاده و میزان کارایی کمپرسور می‌باشد و طبیعتاً در این حالت قیمت آن هم بیشتر است.

۶- وسایل جانبی

وقتی کمپرسور را خریداری می‌کنید، وسایل و تجهیزات جانبی مختلفی در کنار کمپرسور در اختیار شما قرار می‌گیرد. هرچه میزان تجهیزات و وسایل جانبی کمپرسورهای بادی دیزلی بیشتر باشد، قیمت نیز بالاتر است. توصیه می‌کنیم که حتی‌الامکان این تجهیزات را از فروشنده بخواهید زیرا بسیار کارآمد و مؤثر هستند.

قیمت کمپرسور دیزلی

قیمت کمپرسور دیزلی

اولین نکته حائز اهمیت در زمان خرید کمپرسورهای هوای دیزلی، توجه به تعداد مراحل فشرده سازی هوا در آن است. کمپرسورهای دیزلی دو مرحله‌ای، هوا را در دو مرحله فشرده سازی می‌کنند.

کمپرسورهای هوای دیزلی تک مرحله‌ای نیز هوا را در یک مرحله وارد سیلندر که و آن را فشرده سازی می‌کند.

معمولا حداکثر فشار تولیدی در کمپرسورهای دیزلی تک مرحله‌ای، 120 PSI و در کمپرسورهای دیزلی دو مرحله‌ای، 175 PSI می‌باشد.

پس با توجه به فشار مورد نیاز خود تصمیم به خرید کمپرسور هوای دیزلی تک مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای بگیرید. فشار تولیدی بالاتر کمپرسورهای دو مرحله‌ای الزاما به معنای بهتر بودن آنها نیست. به یاد داشته باشید که بازده کمپرسورهای دو مرحله‌ای از کمپرسورهای تک مرحله‌ای پایین‌تر می‌باشد. پس اگر نیازی به فشارهای بالا ندارید، یک کمپرسور دیزلی تک مرحله‌ای می‌توان کار شما را با هزینه‌ای کمتر پیش ببرد.

دومین نکته، انتخاب بین کمپرسورهای دیزلی پیستونی و روتاری اسکرو می‌باشد. در کمپرسور هوای دیزلی پیستونی، هوا وارد سیلندر شده و با بسته شدن پیستون، هوا متراکم می‌شود. از این دسته از کمپرسورها اغلب برای پروژه‌های ساخت و ساز استفاده می‌شود.

کمپرسورهای دیزلی پیستونی اغلب صدای بیشتری نسبت به کمپرسورهای روتاری اسکرو ایجاد کرده و به ازای هر اسب بخار، 3.5 CFM جریان تولید می‌کنند. همچنین دمای هوای خروجی از کمپرسورهای پیستونی در سطوح بالایی قرار دارد.

کمپرسورهای دیزلی روتاری اسکرو قادر به تولید CFM بالاتری به ازای هر اسب بخار می‌باشد. بطور معمول یک کمپرسور دیزلی روتاری اسکرو قادر به تولید 4.5 CFM جریان به ازای هر اسب بخار می‌باشد.

صدای کمپرسورهای روتاری در سطوح پایینی قرار داشته و یکی از برتری‌های آن نسبت به کمپرسورهای پیستونی، دمای پایین‌تر هوای فشرده خروجی آن می‌باشد.

کمپرسورهای روتاری اسکرو اغلب برای کاربردهای صنعتی و سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد.